computer

Pressemeddelelse: Chili Security når milepæl

Chili Security når milepæl og kommer med i eksklusiv klub: - Vi har arbejdet stenhårdt på at klare cuttet

3.5.2023 12:17:07 CEST | Chili Security

Med en vækst i omsætningen på mere end 30 procent og en bundlinje, som nærmer sig en tredobling sammenlignet med 2021, kunne IT-sikkerhedsvirksomheden Chili Security sidste år for alvor mærke effekterne af den transformation, virksomheden har været igennem. Det viser selskabets netop offentliggjorte årsregnskab for 2022.

Chili Security satte for snart tre år siden gang i en større udviklingsproces, som har resulteret i to nye forretningsområder, så virksomheden i dag ikke kun sælger antivirus-produkter til privatkunder, men også kan tilbyde IT-sikkerhedsløsninger til virksomheder og 24 timers teknisk support.

Dertil kommer løbende investeringer i selskabets salgsorganisation i form af ansættelser af en række nye medarbejdere og i etablering af en professionel bestyrelse.

Alt sammen tiltag, som ifølge direktør Mark Blæsbjerg har bidraget til, at Chili Security kom ud af 2022 med det stærkeste resultat nogensinde.

– Jeg er utrolig glad for, at vi er lykkedes med de ting, vi satte os for. Det er afgørende i forhold til at få skabt et fundament for virksomhedens fremtidige udvikling, at vi er nået hertil, hvor vi har et fantastisk godt udgangspunkt for en skalering af den, siger Mark Blæsbjerg.

Resultatet kan ifølge direktøren især tilskrives medstifter af virksomheden Martin Larsen, som sammen med bestyrelsen har truffet en række vigtige beslutninger om virksomhedens organisering og strategi.

Rykker op blandt de allerbedste

Den stærke vækst i både omsætning og resultat sikrer da også samtidig Chili Security en plads i det eksklusive selskab af abonnementsbaserede softwareselskaber, som formår at leve op til det for branchen velkendte performancemål kaldet ”rule of 40”.

For at leve op til rule of 40, skal en virksomheden have vækstet omsætningen så meget, at vækstraten – når den lægges sammen med virksomhedens profitmargin – giver mindst 40 procent. Rule of 40 er således et samlet mål for, hvor effektiv en forretningsmodel virksomheden har.

– Vi har arbejdet stenhårdt på at klare cuttet, og derfor er jeg selvfølgelig helt afsindig stolt. Det er en reel blåstempling af virksomheden. Vi rykker ind i det allerfineste selskab af virksomheder, som rent performancemæssigt er i en liga for sig, siger direktør Mark Blæsbjerg.

Han understreger, at det for Chili Security nu handler om at fastholde også den langsigtede plan om fortsat at kunne leve op til de ambitiøse mål for vækst og profitabilitet.

Chili Security nåede sidste år en nettoomsætning på 20,6 millioner kroner, mens årsresultatet vækstede med 185 procent til knapt 400.000 kroner.